Latin-Amerikában távcsővel

Latin-Amerikában távcsővel

Karibi partvidék, Kolumbia

2022. április 22. - danimadarasz

Kolumbiai tartózkodásom utolsó néhány hetére átjöttem északra a Karib-tenger partvidékére. Kegyetlen jó hely. Csak a karibi rész miatt is érdemes Kolumbiába jönni. Pár hetet simán le lehet tolni, én nagyon bánom, hogy nem jutott rá több időm. Több utazóval beszéltem, túlnyomó többségük kevesebb időt szán Kolumbiára, mint én. Jó, igaz, hogy nekem a madarak miatt több idő kell, de most úgy tűnik, hogy a majdnem három hónap bőven nem lett elég, a végére elég sűrű lett a program. Összességében a Sierra Nevada de Santa Martával együtt a kis pár hónapos utazásom talán legkirályabb szakasza volt, minden szempontból. Jó lenne ha jutott volna még plusz pár nap.
Kolumbia karibi részén a strandok nem mindenhol olyanok, mint amik a karibi képeslapokon vannak, keresni kell az olyanokat, de szerencsére vannak azok is. A környék klímája elég meleg, főleg félsivatag. Érdekes, hogy néhány helyen a félsivatagot felváltja az esőerdő, gondolom a Sierra rendesen megkavarja a csapadékviszonyokat. Nem mellesleg ezeken az erdősebb területeken vannak a legszebb strandok is. A turizmus nagyon pörög errefelé, emiatt kicsit drágább, mint Kolumbia többi része, cserébe van minden, minden pénztárcának. Nem csak szolgáltatásból van minden, de látnivalóból is. Kis turistás bulifalutól a turistamentes halászfalun keresztül a karibi hangulatú nagyvárosig, sivatagtól a kaktuszos félsivatagon át az esőerdőig van mindenféle, természetesen az ezeknek a klímáknak megfelelő strandokkal.
Íme a pár hely, amiket megnéztem, rövid kommenttel, keletről nyugatra. Természetesen vannak más helyek is. Santa Martán csak átutaztam, mert csupa rosszat hallottam róla, Costena beach meg állítólag szép és jó kis hely, minden nap valamilyen bulival, de pont regeton volt a menü, amikor mentem volna, így inkább pihentem a Costena-i látogatás helyett.

  • Riohacha: egyetlen dolog miatt szoktak ide menni az utazók, a Guajira-félszigetre a sivatagi túrák, amik állítólag nagyon királyok, innen indulnak. Más miatt nem érdemes megállni, kicsit lepukkant város, nem jó stranddal, zéró látnivalóval. Najó, van egy flamingós védett terület a közelben, ami azért jól néz ki. Madárból sajnos kifejezetten izgalmas a környék, van jónéhány olyan faj ami csak vagy Venezuela félsivatagos részén él, Venezuelába meg most nehézkes és veszélyes eljutni, úgyhogy pár napot azért le kellett tolnom Riohachában.
  • Palomino: hangulatos kis turistafalu nem túl szép stranddal. Sajnos pár éve egy hurrikán elmosta a partot. Cserébe amolyan kis szuperbiztonságos bulifalu rengeteg bárral, étteremmel, este szórakozási lehetőséggel. Nekem bejött.
  • Tayrona Nemzeti Park: jó drága, sokat kell sétálni a strandig, de itt vannak a legszebbek. Van olyan lehetőség is, hogyha valaki bemegy, meg lehet szállni a parton, szállásokon jó sokért vagy csak simán egy függőágyban olcsóbban. Sajnos ezt nem játszottam meg.
  • Barranquilla: ha nincs karnevál nem érdemes odamenni, nincs látnivaló. Ennyi, pont. Helyette Cartagenába kell menni.
  • Cartagena: utcahosszal nyert a kedvenc városom Kolumbiában versenyben, már írtam róla. Nagyon bánnám, ha kihagytam volna.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://danimadarasz.blog.hu/api/trackback/id/tr4117813233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása